آی مک های اپل سیلیکون با چیپ های A14T تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهند شد
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

به گزارش چاینا تایمز اولین آی مک های مجهز به اپل سیلیکون قرار است تا نیمه اول سال بعد به بازار معرفی شوند و از چیپ رده دسکتاپ A14T بهره خواهند برد. بر اساس آنچه گزارشات نشان می دهند اولین پردازشگر ساخت اپل به همراه اولین پردازنده گرافیک ساخت اپل قرار است از طریق تکنولوژی ۵ نانومتری TSMC  تولید شوند.

در این گزارش قید شده است که اولین پردازنده اپل سیلیکون A14T برای کامپیوترهای مک بوک قبلاً  وارد چرخه تولید شده‌اند و مطابق با تکنولوژی ۵ نانومتری ساخته می شوند. بر اساس چرخه تولید محصولات اپل کمپانی اولین چیپ ساخته شده توسط خود را تحت نام صنعتی Mt. Jade در سال بعد تولید خواهد نمود. اولین پردازشگر A14T  نیز مطابق تکنولوژی ۵ نانومتر TSMC  تولید خواهد شد.

 اپل در کنفرانس WWDC در ماه جون اعلام نمود که مک بوک های این کمپانی ظرف دو سال آینده از سمت بکارگیری سی پی یو های x۸۶ اینتل به سمت پردازشگرهای اپل سیلیکون حرکت خواهند نمود. به گزارش بلومبرگ اپل در حال حاضر حداقل ۳ پردازشگر A14 را که بر اساس تکنولوژی ۵ نانو متری کار می کنند تولید نموده است. تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو پیش‌بینی نمود که اولین مدل های مک اپل سیلیکون در مک بوک پرو های ۱۳ اینچی و آی مک های ۲۴ اینچی به کار خواهد رفت.

بر اساس این پیش‌بینی مدل‌های جدید تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. همین طور قبل از رونمایی های کامپپیوتر های اپل سیلیکون، کمپانی انتظار می رود که  آی مک های اینتل را نیز با طراحی جدید رونمایی کند.

گزارش امروز هم این طور ادعا می کند که اپل ساخت چیپ های سری A15 را با استفاده از تکنولوژی ۵ نانومتری TSMC شروع نموده است. پردازشگر A15 نیز قرار است در آیفون ۱۳ های سال بعد مورد استفاده قرار گیرد و پردازشگر های A14T  و A14x  نیز با همین روال در مک بوک پرو ها و آی مک های سال بعد به کار خواهند رفت.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: